söndag 23 augusti 2009

Huvudvärk

Under söndagen hade jag ÅTTA intervjuer på två och en halv timme med olika pärlor. Kände mig som en utpressad gurka (dvs inte så smart och m bisarrt huvudvärk) efteråt! Tre av dem valde jag att ta med hem för att träffa barnen o E. Så det blev en em på lekplatsen där pärla efter pärla fick visa vad de gick för. Barnen var riktigt nöjda och vi med, härligt med gratis barnpassning?!? Efter mycket vånda valde vi tillslut en, så om ca 3 veckor flyttar hon in. Äntligen känner jag mig redo att ta beslut - tog typ ett halvår här innan jag börjar bli mig själv igen...

Här kommer det mest oväntade svaren under intervjuerna:

- Vad gör du om ngt av barnen gör sig riktigt illa? - Ringer dig - och om du inte får tag på mig? - Jag fortsätter ringa tills du svarar. Jag får ju inte göra ngt som du inte tillåter!

- Kan du laga västerlänsk mat? - Ja, pasta - ok pasta med vadå? - Pasta m pasta! (enkelt och gott...)

- Är det ngt du vill ha sagt som jag inte frågat om? - Om Gud vill att jag ska arbeta för dig, så kommer jag lyda dig! (nu ville Gud inte det - så jag valde en annan...)

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Ordningen är återställd. Vilken effektiv vecka ni haft. Dagis och pärla! Hoppas det känns bra att vara tillbaka. Vi har tagit det lugnt sedan återkomst från Jämtland (fick en liten söt gädda, första på tre år). Vaccination, feber och förkylning för Hannas del. Laddar inför "höstterminen"...:-)
    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Det känns bra att komma tillbaka. Känns så bra att vi var hemma, för nu hade vi liksom ngt att återkomma till. Det stärkte oss alla tror jag. Underbart att kunna (för jag fattar lite mer hur det funkar...) och orka vara effektiv. kram

    SvaraRadera