måndag 28 september 2009

"5 dollar please"

Här är det inte bara jag som tycker att jag har världens finaste barn. Här är det nämligen ibland svårt att ta sig fram med barnvagn för det ska klämmas på och flirtas med mina barn. Ni som har varit i Thailand vet ju precis hur det är ... Blonda, små feta barn är sjukt populära!


Vissa vill ta kort eller spela in en video på mina små underverk. T ex har de gånger barnen har varit på Es jobb resulterat i ett USB-minne fullt med kort på våra barn posserandes med Es alla kollegor.


För att få lite avkastning på våra barn så har E nu lärt G att så fort någon tar kort på honom så ska han gå fram och säga ”5 dollar please”. När han igår provade detta för första gången blev kinesfamiljen minst sagt förvånad! Han fick dessvärre ingen peng, men med lite mer övning så hoppas jag på att vi ska kunna spara ihop till en liten slant ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar