söndag 27 september 2009

Lycklig 3-åring

Tänk nu har G blivit 3. Han har laddat i en dryg månad och önskat sig lite olika saker, allt från klänning till grävskopor. När jag skulle gå och handla i fredags var det ok att jag gick på ett villkor, nämligen att jag handlade tårta, godis och en kranbil till honom.

Vi har idag bara gjort saker som G önskat. Vi inledde med att äta tårta, för att sedan ta tåget (det lila tåget, inget annat går att åka med) till Sentosa, där klättrade vi upp i Singapores "skyddsdjur" Merlion (en bladning av sjöjungfru och lejon). Avslutade med Gs favorit rätt Chicken Rice, för att sedan gå hem och prata i telefon med en massa nära och kära i Sverige och Polen.

Han fick lite av varje, men jämställdhetsminstern i mig var tvungen att köpa en barnvagn till honom. Den rörde han inte under dagens första sju timmar för att sen använda den till att ramma sin bror. Kanske inte riktigt så som jag tänkt ...

Han har annars njutit av att bli uppvaktad och av alla paket som kommit i posten. I morgon kommer han nog känna sig lite tom...

2 kommentarer:

  1. fick han ingen klänning? Hnas far köpte sig ju en kjol på loppis eftersom hans föräldrar inte tillgodosett detta behov, nu finns chansen att reparera föräldrarnas misstag.
    Lycka till

    SvaraRadera
  2. Han hade faktiskt med klänning på sin önskelista, man jag har bara hittat värsta sortens prinsessklänning, så det får vänta på tomten. Han har kanske bättre lycka i jakten...

    SvaraRadera