onsdag 9 september 2009

Varför lär jag mig aldrig...

Är ju trots allt snart 34 år, men just idag känner jag mig som en naiv hungrig pittbull. Varför denna känsla? Jo jag har den senaste veckan tagit på mig (alltså kommit på och frågat om jag inte kan få ta på mig uppdraget) eller tackat ja (dvs svarat ja på en rak fråga...) till ca 5 nya uppdrag / aktiviteter.

Det nya är - medlem i bokklubb, kassör i Svenska skolan, starta upp SWEAs stipendiegrupp, fixa en ny lekgrupp och klassmamma för Gs klass. Och jag som ville göra andra lite mer egna saker ... Varför kan jag aldrig lära mig att tänka efter innan jag gör ngt? Är så impulsiv. Jag är trött på mig själv och lite lätt besviken.

Nu dags att komma på lite smarta lögner så att jag kommer ur de flesta sakerna...

2 kommentarer:

  1. Prova följande ursäkter:
    Jag vet inte vad som flög i mig jag kan ju ....
    ....inte läsa! ...... inte räkna! och slutligen. Jag gillar inte barn så mkt och är jättedålig på att organisera saker!


    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Tack för tipsen känns mer nyanserade än det som jag själv kom på, nämligen att jag är en förrymd ekonomisk brottsling och barnamörderska.

    SvaraRadera