tisdag 8 september 2009

Inga kompismutor...

En sak som gillar med Singapore (och som jag gärna skulle ändra på i Sverige) är att här tar ingen med sig presenter när de går bort dagtid.

Underbart skönt att slippa ångesten när jag ska bort, för jag kommer ju på att jag MÅSTE ha med mig ngt ca 1 minut innan vi ska åka el redan är på väg dit. Och vad är det för saker som jag köper sen - jo mest det som macken har att erbjuda... (och oftast blir det inte spolarvätska...)

Sen så tycker jag (tror jag i alla fall...) att det är skönt att slippa en massa choklad hemma som jag egentligen inte behöver (och som jag i möjligaste mån försöker "regifta" innan jag ätit upp den...).

Nej i SIN bjuder man tillbaka. Det är inte så tokigt, men så klart en bidragande orsak till att livet känns intensivt.

Vid middagar ska man så klart (?!?) fortfarande ta med sig en härlig present - oftast blir det vin (tror att det mest är för att det är så galet dyrt med det - kostar närmare 150 kr per flaska för billigaste vinet). Antalet flaskor bör matcha din egen konsumtion...(inte hela men halva i alla fall...)

1 kommentar:

  1. Allt jag vill ha är ett tangentbord i chokla' - kan tyvärr
    inte tänka på ngt annat just nu.

    SvaraRadera