tisdag 27 oktober 2009

3 År och 1 Mån kalas

Trots att jag inget vettigt gör om dagarna så lyckades jag inte få till ett barnkalas i tid för lilla G. Han fick helt enkelt vänta och fira sin 3 år och 1 mån-dag istället!

Kalaset hölls vid poolen - kändes inte som jag kunde missa chansen till POOLPARTY! De inbjudna bestod av svenska, finlandssvenska och finska kompisar (vill med detta visa på vår internationella bredd...)!

Ibland kan jag inte säga annat än att jag har tur ...

Kanske minns ni ångesten från i våras när vi var på vårt första barnkalas här i Singapore och mamman i fråga hade bakat en ljuvlig 3 våningstårta. Just den mamman (som är en god vän) hörde av sig och frågade (!!!) om hon fick baka Gs tårta + rosa (hans favoritfärg) cupcakes. Jag tackade och så klart ja!!!

Resultat en kanon fin tårta och många imponerade kompisar (jag tog inte åt mig äran om ni skulle tro det... utan klarade faktiskt av att ge den till rätt person, vuxet va?)!!

Poolparty var en hit - det fanns liksom ett givet sätt att få utlopp för diverse sockerchocker!

Bild: Svägerskan

2 kommentarer:

  1. Jag som har läst mycket är övertygad om att "icke-födelsedagskalas" kan vara fantastiska
    Eva

    SvaraRadera
  2. Det var inte så dumt! Jag tycker man ska ta alla försök till att fira! Men det får ju inte bli ngn vana så klart då blir det lite jobbigt... KRAM

    SvaraRadera