fredag 2 oktober 2009

FOCUS


Lite minns jag fortfarande från min tid som arbetande! En av dem sakerna är Nordeas slagord, Focus, Speed & Performance. Jag levde som min arbetsgivare ville att jag skulle jobba. Hela jag, dygnets alla timmar blev ett enda långt F S P.

Nu levererar jag ju inte så mkt om dagarna och snabb är jag ju inte heller. Känner mig mer som min farmor, "Det är mycket nu - jag ska ju till posten idag" än en multi-tasking person. Så kvar att satsa på är fokuseringen.

Jag tror faktiskt att jag ska börja öva på detta på allvar - tror verkligen att det kan göra mig lyckligare och mer tillfreds med livet. Varför? Jo, just nu gör jag mest lite av varje skriver mail, leker med barn, funderar på min uppsats, läser en tidning, målar naglar... Det blir mest inget gjort och ännu fler halvfärdiga grejer och så en stress att jag inget blir klart så klart.

Nej, nu ska jag börja schemalägga mina dagar. Låter trist, men jag tror att det blir kanon!!! Då kan jag bli nöjd över att jag i alla fall håller mitt schema... ni lär få höra mer om detta - nej nu måste jag nog gå och köpa en ny kalender, så jag kan börja mitt nya liv... FOCUS o SCHEMA here I come...

bild lånad av skola.umea.se

1 kommentar:

  1. kan kännas litet som mitt liv dvs arbetsfri dock ej sökande utan nöjd med ett schema som säger minst en timmes promenad eller utomhusaktivitet per dag. Inte bara läsa skönlitteratur utan också tidning (dags-) utan också hinna lösa dagens korsord till den där extra koppen te till frukost man annars aldrig hann, undrar just om man kan tröttna...

    SvaraRadera