lördag 17 oktober 2009

Hos Fiskarna

E och hans bror tog idag barnen till världens största bronsfontän, "Fontain of Wealth". Jag och svägis hade förhandlat till oss en spa-förmiddag! Fokus låg på Fish Spa som jag har läst och hört mycket om. Kan inte säga annat än att jag var laddad!

För den oinvigde så är "Fish spa" = en hel hög fiskar äter bort äckligheter på dina fötter, när du sitter med dem i ett akvarium. Vi kunde välja på
att bada m fiskar 15 el 30 min. Är mycket nöjd med vårt insiktsfulla beslut att endast bada 15 min, för det var sjuuukt läskigt!

De första 10 min satt vi och våpade till oss rejält och gav ifrån oss riktiga tantskrik. Till slut försökte vi ta hjälp av personalen, som sa saker som att det är inte farligt, som om det skulle säga något annat! Dem tyckte helt enkelt bara var till att stoppa ned fossingarna till dessa förhårdnadätande djur! Tänk om det äter något mer och tänk om det egentligen är blodiglar...

För att lyckas var vi tvunga att ta till flotta andningstekniker och en hel hög trixs för att lura våra svaga psyken. Tillslut satt vi där och då var det faktiskt rätt så behagligt! Kändes som små elstötar (typ svag TENS-platta). Känner mig fortfarande jätte ren och fin om fötterna! Så till slut blev det 10 min våp och 5 min bada m fiskar och mycket svett...

Det var absolut värt det - men frågan är om jag någonsin gör om det!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar