fredag 16 oktober 2009

Ingen känsla för kvalitet...

Ibland undrar jag om dem som hör hemma i detta land - singaporeanerna - om dem inte har någon känsla för kvalitet eller om det saknas en och annan indian i deras kanoter ...

I dag t ex letade jag som en galning efter hårspray och blöjor i rätt storlek i mataffären. Kändes som en rimlig önskan! Efter en rätt kort stund ger jag upp och frågar en äldre man som jobbar där om hjälp. Han ger mig då med en nöjd min en flaska hårspray (som dessvärre visade sig vara deodorant) och två storlekar förstora blöjor, som dessutom visade sig vara tjejblöjor (ja det är skillnad på småkillarnas och småtjejernas blöjor...). När jag påpekar detta - rycker han på axlarna och förklarar att så stor skillnad är det inte... Jag höll inte med honom... så varken deodorant eller jättestora tjejblöjor inhandlades!

Har haft en toppen kväll med världens bästa svägerska och mini-kusin. Först Singapore Sling och två ton jordnötter på Raffels och sen super smarriga räkor på härlig vietnamesisk restaurang!!! Riktigt lyxigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar