fredag 9 oktober 2009

Lyxklipp

Efter att ha gått oklippt i ett halvår var det nu dags att ta tag i det som kallas mitt hår. Det har nämligen mer börjat likna Svinto än mitt hår, så något var tvunget att göras. När jag fick höra talas om Lena, en göteborgsk singaporean, kände jag mig redo! Lena har bott i Sverige under sin uppväxt och pratar riktigt härlig göteborgska, men är singaporean.

När jag kommer in i hennes rätt oglamorösa salong möts jag av en liten söt kille som bjuder på te och tar fram lite tidningar, bla Se o Hör från april. Trevligt! Sen kommer Lena fram och vi går, på svenska, igenom vad som ska göras. En särskild hårtvätterska tvättar mitt hår och därefter färgar person nr 4 mitt hår (mörkt för annars ser det så tunt ut som Lena sa!). Lena kommer sedan tillbaka och klipper mitt hår och sen så är det dags för tvätterskan att föna mitt hår. Innan hon fönar det ger hon mig en liten axel och huvudmassage! Grymt! Självklart sker betalningen till person nr 5.

Tänk det som en frisör gör i Sverige gör fem personer här! I o f hade Lena fyra kunder igång samtidigt, alla svenska!! Så viss effektivitet trots allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar