söndag 11 oktober 2009

Träning eller ej??

Tänk jag som har grubblat och tagit halvdana beslut i minst ett halvår! Ska G pottränas eller ej? Hur ska man få det att funka? Vi har ju minst tre misslyckade försök i bagaget! Så så sugen på att ta tag i detta ska jag villigt erkänna att jag inte var! Sköt det helt klassiskt framför mig!!!

Så kom det i förra vecken en liten lapp från Gs alldeles underbara lärare, där det stod att hon tyckte att han var mogen för att börja tränas! Helst ska vi börja i morgon tyckte hon, men jag fick en dag på mig att ladda upp - så i torsdags satte vi igång! Galet att hon tog initiativet och inte jag ... vad säger det om mig???

Fyra dagar har gått och det har gått långt över förväntan! Visst blir det lite extra blött ibland men inte hela tiden! Hon har nog rätt han är mogen - halv mogen i alla fall!!

Tänk att jag ska vara så intresserad av detta så att det blir ett alldeles eget inlägg! Ja ja jag är väll som alla andra mammor! Galen i allt som mina barn gör, även "ettan" och "tvåan"...

2 kommentarer:

  1. Hej Charlotte!

    Hittade hit på Evas rekommendation. Skoj (på bättre-sent-än-aldrig-viset)!

    Ville bara ge dig mina sympatier i skjuta-på-tränings-förhållningen. E blev 1/2-torr över sommaren (enkelt med en trädgård), sedan i flytten kom det bort och tja, vi tog någon enkel, torr väg. Sedan valde hon själv att börja gå på "stortoaletten" - för så gjorde T på nya dagis. Vilken lättnad, vi slapp fundera ut ett sätt. Visst blir livet ibland för spännande och byxorna blöta, men kiss är sterilt och vi har maskin :) (No2 gör hon fortfarande i blöja, så det kommer som ett brev som en del i nattningen (fortfarande välling och nattblöja...)).

    Nu är det vår stilla förhoppning att T ska visa vägen till sluta med napp också :)

    Hälsa
    kram/L otta (Hybbinette)

    SvaraRadera
  2. Hej! Kul att höra ifrån dig Lotta! Hoppas att livet är bra och att ni trivs i nya huset! kram

    SvaraRadera