torsdag 3 december 2009

Hemlängtan

Ibland slår det till och ibland slår till till extra hårt, så är det just nu! Jag LÄNGTAR hem till kalla regniga gråa Sverige! Jag vill träffa personer som jag tycker vansinnigt mycket om och jag vill få lite julstämning! Snö av såpbubblor o hysteriska julprydnader funkar liksom inte för mig! Jag får ingen som helst julstämning!

Hittills har jag endast lyckats styra upp ett pepparkaksbak. Inga julprydnader, inga lussekatter, inga julklappar, ingen julmatsplanering, ingen julgran ... stackars mina barn! Inga traditioner alls!! och G har dessutom lyckats äta upp hela sin chokladkalender och slita utsidan i tusenbitar... så nu har vi ingen kalender heller!!

G har också hamnat i en hemlängtans spiral, han vill till Trosa och träffa sina kompisar, kusiner, far och morföräldrar! Så jag har i alla fall sällskap i gnället!! Snart kommer hela min goa familj och då hoppas jag att det kommer kännas bättre! Snart ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar