lördag 26 december 2009

Mellandags Malaysia

God fortsättning på er alla!

Här har vi haft en minst sagt traditionsfrijul, men ack så trevlig! Igår blev det fm sol & bad och lunch på närliggande Klub. Och till kvällen åt vi en underbar skaldjursplatta... hummer, ostron, toffel-hummern, Kungaräkor, Chili Crab och så ljuvliga pilgrimsmusslor. Nästan lika bra som Grands Skaldjursbuffé!!!

Idag tog vi vårt pick och pack och min familj för att dra till Penang, Malaysia för lite sol och badsemester. Svensk snö yra och vit jul känns långt borta! Trött, törstig och hungrig checkade vi in, damen i luckan, var slö och inte så alert som jag tyckte att hon skulle vara, så hon fick sig en helt förtjänt (!?!) utskällning. Hon blev hur stressad som helst och jag fick mig 10 stycken rabattkuponger på hotellet! Oups!!

Middag blev Lasagne på rummet - äntligen har jag spräckt min Room-service oskuld! Händelserik dag för mig...

1 kommentar:

  1. Åhhh vad lyxigt!!!GOD FORTSÄTTNING!

    Själv halvligger jag i framstupa sidoläge efter all julmat/husman dessutom kan jag inte sitta upp pga en mkt justerad svanskota! AJ... vem viste att det var ett gigantiskt hopp i backen...

    Kram till hela din fina familj!!

    SvaraRadera