tisdag 15 december 2009

Vita och russinfyllda lussekatter

Ja - vita och russinfyllda lussekatter är vad jag lyckats åstadkomma i årets bak! De blev vita trots att jag tog dubbla mängden saffran och la till lite gurkmeja! Skulle m a o ha satsat på karamellfärg! Men då vet jag det till nästa år! Russinen var Gs ansvarsområde tillsammans med att äta deg förstås! Han tyckte att en i var ända var lite väl mesigt...

Nu är det frågan om jag ska baka om eller om jag ska inse att det är så här de blir i Singapore. En kompis bakade om tre gånger innan hon fick till den rätta färgen ... undrar om jag ska vara lika nitisk??? Sitter fortfarande och hinkar i mig vatten så här två timmar efter att jag tvingades vara i köket (det är SÅ sjukt varmt där inne... typ 40 grader minst... ingen AC där allt). Nej det får bli vita bullar i år (känns på ngt sätt lite mer oskuldsfulla...)

2 kommentarer:

  1. har för mig att man kan mortla saffran med lite sprit för att dra ut färgen....kan vara rätt men kan också vara ngt jag har hittat på. I alla fall ser de jättefina ut på bild!!!

    SvaraRadera
  2. Mortlade med socker och det var fel - nästa gång sprit! Tack för tipset! Jag älskar husmorstips! Kram

    SvaraRadera