torsdag 4 mars 2010

Middag på IKEA

En riktigt bra dag avslutades med en riktigt bra middag på IKEA för mig och barnen. E har jobbfest i dagarna två, ska visst fira att kontoret fyller 30 eller var det 35 år... minns inte riktigt!

Vi ville också fira! G önskade då att få åka till IKEA och äta köttbullar, grön tårta och titta på bilar (restaurangen ligger precis vid en stor väg). Så det är bara till att vänta in ett ledigt fönsterbord. Sen sitter han som ett ljus och äter sina köttbullar. Brukar ju inte direkt hända annars. Ska kanske ta och bosätta mig granne med en motorväg... fast det har jag ju provat en gång och då var det inte heller bra...

Till fika kunde jag välja mellan lussekatter på rea, vilket innebar att de var brända och stenhårda. De gick med andra ord bort. Och på gigantiska semlor. Det blev en semla till mig o O och den gröna tårtan till G.

Vi var alla helt slut efter detta och barnen somnade tidigt, tror att jag går och lägger mig nu... kl är ju ändå snart åtta. Ska bli så skönt!!

1 kommentar:

  1. Gustaf är i gott sällskap. När vi besöker hans gudfar innefattar det oftast en köttbullslunch på IKEA, dock har han inte samma bilintresse, har ju fortfarande inget körkort....
    Eva

    SvaraRadera