fredag 5 mars 2010

Fru på riktigt

Idag har jag varit fru på riktigt, d v s varit med och representerat Es jobb på en flott tillställning. För det är väll det som är att vara fru? Var placerad som Mrs N och inte Mrs T... (jag satte mig snällt där utan att klaga... duktigt va?).

Norska handelskammaren bjöd in till sin årliga skaldjursmiddag. Vilket innebär att ca 1 000 personer (hälften norrbaggar) äter bisarra mängder skaldjur. (Grands skaldjursbuffé framstår som mycket minimal...). Det var handskalade räkor i pyramider, massor med rom, alla havets fiskar, tempura hörna, kräftor och en massa mer.

Maten lagades av Geir Skeir som vann Bocuse d'Or 2009. Så det var inga dåliga grejer. Ja och ingredienserna var ju så klart influgna från Norge. Inget annat är gott nog! Dekorationerna var stora isskulpturer. Blev lite kyligt...

Killen till höger om mig visade sig vara rik som ett troll. Ja enligt Wikipedia är han t om sydostasiensrikaste man (typ lika fattig som Mr Kamprad). Han var en riktigt mysfarbror. Till vänster hade jag en kvinna som just öppnat underklädesbutik och hon hade många roliga historier. Mest om män i hennes butik...

På det hela taget en mycket mycket trevlig kväll... kan absolut tänka mig att vara fru igen!!!


2 kommentarer:

  1. Jo ibland får man kompromissa genom livet och lämna sin feministiska fackla hemma
    Eva

    SvaraRadera
  2. Herregud vad tiden går fort! Ni har redan varit där halva tiden och ska bli en till i familjen! Stort grattis. Nu får jag snabba mig om jag ska hinna hälsa på. Kram

    SvaraRadera