fredag 16 april 2010

The seat with the view

Då den helt eniga önskeligan (ja det är lätt när den består av en person... men inte nog så viktig och inflytelserik person...)h ar kommit fram till att det är vårt sovrum, "The master bedroom", som vi själva gärna kallar, som första ska visas upp, så kommer här lite bilder.

Eftersom vi äntligen har fått ett en-suite badrum, måste jag visa upp det först. Det har en nackdel och det är utsikten från självaste toa-tronen! Gäller att inte glömma att dra för gardinen. Om du glömmer det känner du dig rätt iakttagen och det kan du begränsa dig...

Sängen är här stylad med rödkudde från IKEA, visandes att det är tigerns år i år, min halvnya handväska och ett exemplar av Passion for Business, ett desperat försök från min sida att verka lite med i karriärmatchen. (jag vet jag borde fatta att jag hör hemma här hemma nu... men ibland vill jag likson inte fatta...)

Annars? Jo idag har jag haft en kanon dag med mina barn. Den bästa på länge! Förmiddagen med G som avslutades med sushilunch m E. Att bara vara vi tre var riktigt mysigt! Han blir ju lite äldre och enklare då... Em med lilla lilla O, då G var och lekte med en kompis! Också riktigt mysigt! Kvällen avslutades med sjuka mängder popcorn och dans till barnens nya favorit Hi-5, ett barnpopband från Australien.

4 kommentarer:

  1. VA?! Är det inte alltid toffsar runt gardiner, kuddar, överkast toastol?? kram

    SvaraRadera
  2. Nej det är bara när vi har gäster som jag vill showa off lite på som vi har det... Har inte råd att ha Maria M här hela tiden ... jag vet det är fattigt... men sån är den tuffa verkligheten här!! KRAM

    SvaraRadera
  3. Att du står ut vilken missär inga toffsar??? Verkligen
    torftigt!! Kram

    SvaraRadera
  4. Älskar att bli refererad till som "nog så viktig person" - you just made my night here!!!

    SvaraRadera