söndag 16 maj 2010

Havererade Söndagar

Nu har vi för andra söndagen i rad blivit inlåsta i något fordon, om nu hiss kan räknas dit. I söndags havererade nämligen båten på väg hem från Indonesien. Vi har precis lämnat hamn och kommit ut på halvöppet hav, när båten stannar. Vi driver vind för våg och får ingen information i ca fem minuter, innan en lite stressad kapten el dyl låter meddela att vi har motorhaveri och de ska försöka göra något åt det (lät ju lovande...)! Efter ca tio minuter börjar vi åka igen, men mycket långsamt. Så en resa som skulle ta 55 min tog en och halv timme! Men vi kom i alla fall fram.

När jag sedan skulle gå och hämta bilen på parkeringen hittar jag den inte. Hade lämnat de andra vid terminalen för att det spöregnade! Fick lite lätt småpanik att någon hade snott den, men som tur var var det bara jag som fått en lite seg hjärna och glömt vart jag parkerat den. Så vi kom hem. Lärdom - res aldrig på söndagar!

bild lånad av: goestobintan.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar