torsdag 6 maj 2010

Ruggig tur


Har under en ganska lång tid (för att vara lite mer specifik, i minst ett halvår) funderat på det här med nappar och G. Är det verkligen en så bra kombination?? Minst lika många gånger som jag tagit beslutet att "nej - nu ska vi nog ta bort dem", så har jag kommit på en riktigt bra ursäkt. Typ snart ska vi åka till Sverige och det är ju bra att ha dem på planet eller om G ska sluta måste ju O sluta och han är ju så liten...

Efter vårt tandläkarbesök för typ två månader sedan har jag känt piskan vina lite starkare... borde verkligen... och innan nästa syskon kommer och allt, men så har det inte blivit!!!

Men så idag tog han och bestämde sig alldeles själv! "Mamma - nu vill jag lämna in mina nappar mot att jag får en fin leksak"! Jag kämpade emot och tyckte att vi tar det i morgon, men han insisterade! Så vi for till leksaksaffären och G fick välja precis vad han ville! Efter ca tjugo minuters funderande föll han för en Ferrari Lastbil! Så för sina 16 nappar inslaget i paket, handlade han denna.

Han somnade efter att ha frågat efter nappen tre gånger. Nya lastbilen håller honom nu sällskap... Får se om han sover hela natten!! Tur för mig att napparna nu bor i leksaksaffären, annars kanske jag hade gett honom en... om det blivit för jobbigt! Börjar inse att jag har stora problem med att liten blir stor...

5 kommentarer:

  1. Heja Gustaf!!!
    Hoppas kvällen/natten gått bra!!
    Puss

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat! Skulle han gnälla så går det över fort. Plötsligt är det som att de mest är förundrade över att de någonsin haft napp. Kram J

    SvaraRadera
  3. Heja, heja!
    Ibland kommer hjälpen från oväntat håll. Vi velade om nappen länge, men så en dag sa plötsligt mannen på kemtvätten "Varför har han napp? Han är för stor för napp!" Sedan tog kemtvättsmannen en grabbnäve enkronor ur kassalådan och sa: "Han får alla pengarna om jag får hans napp". Elliot blev så paff att han lämnade över sin napp och tog emot den enorma summan av 13 kronor. Sedan dess har det inte varit något mer nappande :-)(Okej, första kvällen var han inte nöjd över beslutet, men det gick över)

    SvaraRadera
  4. Tur kommer ju från de mest oväntade hållen! Underbart o klart oväntat att kemtvättsmannen skulle hjälpa till! Han sov hela natten! Nu får vi se hur det går i natt... kram på er alla och happy helg

    SvaraRadera
  5. Nice! Annars finns det ju en väldigt fin robot någonstans i lägenheten som ni kan fresta med. (rekommenderas ej för barn under 3 år)

    //Calle

    SvaraRadera