fredag 7 maj 2010

Familjens kulturella King Kong

Så var det dags för nästeman att bevisa att liten blir stor... (Jag har det lite kämpigt nu!!) När O idag skulle till att sova middag kände han inte alls för det. Han strejkade och höll på!! Det brukar normalt sätt ta ganska så lång tid för honom att somna. Han brukar ligga i sin säng och sjunga lite och vara rätt så nöjd. Men idag var han sur och låg där och hade en massa beställningar på saker som skulle hålla honom sällskap, som flygplan, fler nappar och tåg.

Tillslut blev det tyst och efter att tag smög jag mig in för att kolla läget. Jag hittar honom då sittandes på stolen bredvid sin säng läsandes Theodor Kallifatides "Mödrar och Söner". Mycket nöjd med livet och att han nu kan ta sig ur sin spjälsäng. Jag är inte lika nöjd, frågan är om vi ska göra som Es kollega (obs! norsk kollega) och bygga ett tak till sängen, så att sängen blir mer som en bur eller inte??

Bild lånad av boktipset.net

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar