söndag 2 maj 2010

Smånevrotisk Tränare

Min helt underbara tennistränare har visat sig vara mer nevrotisk än vad jag någonsin kunnat tro! För några veckor sedan så fick han för sig att fråga ut mig angående födseln, vilket sjukhus och vilken läkare ska jag ha. Han sa att det var för att han ville skicka blommor när lillbönan kommer, men idag har jag fått reda på sanningen bakom hans frågor... Han är nämligen så orolig för att jag ska till och klämma fram den lilla racka mitt under en tennislektion att han numera har ett litet mantra innehållande läkare och sjukhus som han rabblar.

Så när min kompis idag tog en lektion för honom och råkade nämna mig så sa han snabbt och lite stressat, namnet på mitt sjuhus och läkare. Stolt visade han upp att han hade lagt in numret i till min läkare i sin mobil... Nästan lite läskigt! Som min kompis sa "Detta verkar ta mycket av hans energi nu...". Hoppas verkligen inte något händer under en tennislektion, är så orolig för hur han kommer reagera, svimma, kräkas??? Eller är det kanske dags att sluta spela?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar