lördag 1 maj 2010

Manskör

Siste April fick ett starkt inslag av Valborg, lite läskigt, men också spännande! Som gammal lundenserare är vi ju vana att fira Siste April medan den gamla uppsaliensarna vill fira Valborg. I Sverige har vi gjort livet enkelt för oss och umgås i stort sett bara med lundensare (Mrs JK - jag har inte glömt dig... som sagt i stort sett...), men här har vi tvingats beblanda oss med uppsaliensare. Jag säger som min kloka far "Vid brist på bröd får man ta limpa"...

Jag lyckades dock hålla lundatraditionerna relativt intakta, men DE lyckades smyga in en Vintern Rasat sjungande manskör (var så fint att jag fick tårar...)! Fick kämpa hårt men det var det värt, att hålla deras andra idéer på behörigt avstånd (vem vill egentligen ha grötfrukost?? Hör inte gröten och tomten bättre ihop???).

2 kommentarer:

  1. Ha ha, jag har ju svårt att se att din far skulle fälla en sån kommentar i just det här avseendet....:-)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Eller hur? Han ser det nog mer tvärtom... obehagligt värre!!

    SvaraRadera