söndag 23 maj 2010

Ytterligare bevis...

... på att min hjärna är borta har dessvärre framkommit idag. Börjar tolka det som att jag inte hör hemma i köket alls. Idag fick jag förtroendet att laga lunch till familjen. E o jag hade silla-lunch, så det var ju bara till att koka lite potatis och ägg. Det är "en-bara-sak" för normala människor, men för en utan hjärna blir det lite mer dramatiskt...

Lyckas faktiskt koka både potatisen och äggen utan större missöden. I och för sig blev potatisen lite lätt överkokt och E fäller kommentaren att vi till nästa helg kan be pärlan koka lite potatisar, så att vi har i kylskåpet, när vi ska till och laga mat själva. Väljer att inte ta det allt för personligt...

Efter lunchen tycker jag att det är lite varmt i köket och letar efter ev värmekälla. Spenderar ca 30 min på att plocka i ordning och städa... Går där ifrån och kommer tillbaka ca 2 timmar senare, då är det sjukt varmt i köket och jag upptäcker då att jag har glömt en av gasplattorna på... Så summa summarum har då plattan stått på i ca tre timmar... Som tur är har inga skador uppstått, mer än att jag inser att jag inte hör hemma i köket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar