måndag 14 juni 2010

Föda i Singan = magiskt

Bisarrt det här att föda barn i Singapore - det var grymt! Hade hört det förut, men inte förstått vad det innebar! Det innebar magi!! Varför var det då magiskt?
  • Jag fick bestämma datum!! Valde då att bli igångsatt samma dag som mina föräldrar kom för att besöka oss! Underbart att inte behöva vänta och kunna planera!
  • När jag kommer in på morgonen, möts jag i receptionen av en "bell-boy", som bär upp min färdigpackade väska till förlossningsavdelningen!
  • I förlossningsrummet finns TV och DVD. Så det var bara till att gotta sig i bra filmer och kexchoklad från IKEA.
  • Får världens bästa smärtlindring, empidural. Känner nästan inget. Utan ser på skärmen att jag borde ha ont! Läser bok till en halvtimme innan han föds. Sista halvtimmen får jag knipa, för att doktorn ska hinna komma innan barnet gör det!
  • Får vårt lilla hotellrum ca 1 timme efter att han är född. har valt enkelrum. Kunde dock ha valt suite. Tyvärr täckte inte försäkringen det!
  • Systrar tar hand om mitt lilla barn precis så mycket jag vill. Han får då ligga i en sovsal. Jag vägrar dock och har honom i mitt rum. De tycker att jag är lite knasig och jag tycker att de är lite knasiga när de kommer in fem på morgonen och hämtar honom för att han ska badas!
  • Får stanna så länge jag vill (kanske för att man betalar själv...). Väljer två dagar!
  • Åker limousine hem. Det ingår om man föder på deras sjukhus... Flott avslutning!


6 kommentarer:

  1. Vilken Prins!!Vad ska han heta?
    Puss på er/Anna o co

    SvaraRadera
  2. Alla från Trosa o Gnesta hälsar o gratulerar till den nye lille!!

    SvaraRadera
  3. Stort grattis igen från hela familjen Klefström! Grymt fint namn också!

    Hörde dock att du knep, inte för att doktorn var sen utan för att Erik skulle hinna fram...:-).

    kram Jenny

    SvaraRadera
  4. GRATTIS!!! Hoppas att "the royal treatment" från sjukhuset följer med hem till familjen och pärlan - för det är du värd :-)
    Kram i massor
    /Gabbi

    SvaraRadera
  5. Grattis! Wow vilken upplevelse! Så borde men bli behandlad här också, för det är tusan ingen räkmacka att vara gravid och föda barn. Vilken underbart gullig liten bebis... så mysigt. Stor KRAM från oss!

    SvaraRadera
  6. Jag tycker det är helt fantastiskt att du så fort efter födseln kan få ihop så många rättstavade meningar! Måste vara på grund av the V.I.P behandlingen!!! Mer sånt!!

    SvaraRadera