torsdag 10 juni 2010

Hormoner, känslor, ännu mera hormoner, gråt...

Stackars min lilla familj! Har utvecklats till ett hormoniellt monster. Verkar ha fått någon sorts överdos och det redan innan den lilla rackarn kommer! Hur ska detta sluta??? Har gråtit över en massa saker sista veckan. Som att jag har världens finaste barn och stackars dem att redan behöva få syskon, dem som är så små! Ja, jag vet jag skulle tänkt på det tidigare och det är inte så mkt att göra åt det...

Annars så har jag varit och skrivit in mig på sjukhuset! Då fick jag ett litet rabatthäfte. Den första kupongen gav rabatterad massage för nyförlösta. Om man tar den malaysiska massagen fem gånger inklusive hård gördel med örter på, så kommer kroppen läka ihop så fort! Utan den kommer den nog faktiskt inte alls att läka ihop - om jag läser riktigt noga vad som står! Ska kanske satsa på det... är allt lite sugen!

Den andra kupongen ger oss rabatt på en kaligrafipensel, som görs av mitt barns hår. Bolaget ifråga erbjuder sig att komma hem och raka (!!??) barnet! Håret blir tydligen tjockare om man rakar det. Av håret som rakas av blir det en pensel! Magiskt??

2 kommentarer:

  1. Tänk att ni ska få en tredje knatte! Du borde kunna konsten att bemästra hormoner vid det här laget :-). Vilka spännande tips och hot om kroppens läkande. Det låter som om varenda västerländsk mamma går omkring med oläkta kroppar.
    Kram Katrin

    SvaraRadera
  2. Måste erkänna att jag också är besviken på att jag inte kan bemästra dem! Måste helt enkelt lära mig att vara slav under hormonerna... jag som så gärna vill bestämma själv!! Hur mår du då kära två barns mamma??? Kram

    SvaraRadera