måndag 28 juni 2010

PASS

Försökte i tjugo minuter fixa minis passfoto idag. Jag fick på mig en jättestor vit herrskjorta, i o f av märket Stenström och den verkade tvättad, men den var överallt. Jag skulle försöka hålla upp mini, så att han tittade in i kameran.

Utmaning 1 - få honom att hålla huvudet relativt rakt och inte med dubbelvikt hals
Utmaning 2 - få honom att ha öppna ögon och titta rakt fram
Utmaning 3 - lyckas med ovan utan att han skrek

Lyckades med hjälp av en röd skallra... men det tog som sagt tjugo minuter och jag var genomsvettig... men det gick!

Nu är det bara att hoppas att passet kommer inom relativt snar framtid. Ambassadpersonalen förklarade nämligen för mig att "säkerpost" endast skickas en gång varannan vecka nu under sommaren, så missar man en sådan dag tar det TVÅ veckor extra! Sverige och sommar är då verkligen ingen bra kombination om man vill få något gjort...

2 kommentarer:

  1. tulle!
    hos Polisen på Bergsgatan har de en sprattlig träfigur på en lång pinne som de låter hoppa ovanpå kameralådan. funkar klockrent (iofs på ngt äldre barn, men ändå). kanske något att tipsa dem om?
    /L

    SvaraRadera
  2. Låter absolut som en bra ide! Så länge ngn annan håller i pinnen och inte jag.. för skallra, sladdrigt barnhuvud och stor skjorta var minst en grej för mkt.. i alla fall för mig... har jag tappat mina mulit-tasking skills månne??

    SvaraRadera