lördag 25 september 2010

Riktig Nybörjare

Jag har haft en liten dröm att lära mig crawla. Den kom till mig när vi flyttade hit och jag såg poolen var eviga dag. Jag har alltså drömt i ca 537 dagar...

Idag när jag vaknade till liv vid nio-tiden kände jag att det var dags att börja öva. Tog med mig simglasögon och flytbräda och drog ned till poolen. (såg nästan ut som Therese Ahlsammar) Väl där fick jag problem med glasögonen, då de gjorde grymt ont att ha på sig. Körde ändå två längder benspark med dem, innan jag gav upp och kollade lite noggrannare. Upptäckte då att de var upp och ned, så när de var åt rätt håll blev det betydligt mindre smärtsamt.

Det största problemet var att jag var så sjukt dålig. Kom ingen vart alls. Vågade då bara hålla mig till bensparken. Armarna får absolut vänta. Lyckades på en halvtimme sparka mig själv 500 m framåt... Alla andra i poolen var snabbare än jag, t o m 2 åringarna... Det här var alltså mest ett dilemma för mitt självförtroende. Fick prata med mig själv hela tiden. Sa kloka saker som - "Om du inte övar kommer du alltid vara kass..."! De höll som sagt i en halvtimme, sen gav jag upp.

NU har jag googlat och youtubat hur man egentligen ska göra. Förhoppningsvis blir jag proffs nästa gång, för jag vill inte vara kass något mer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar