onsdag 29 september 2010

Schemaläggning

Trodde inte att jag skulle behöva styra upp livet som hemmafru!! Men så är det! Det är nämligen så att jag vill göra så mycket under den tid vi är kvar här! Och för att hinna med och vara glad krävs planering och scheman - drar mig till minnes att det var lösningen på alla problem på jobbet (ja kanske inte enligt mig, men enligt min chef...). Så nu ska här skapas fint färgglatt schema och sen till den stora utmaningen att följa det!!

Har börjat se livet som hemmafru som en övning inför att jag går i pension (det förutsätter i och för sig att jag börjar jobba igen ... och det låter ju rätt så obehagligt...)!! Det gäller helt enkelt att hitta något (och just nu känns det som att också lagom mycket är ytterst relevant...) som ger något att fylla dagarna med!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar