tisdag 28 september 2010

När jag fyller 6 år....

Idag hade jag lite "vårda min skruttiga naglar-tid"! Tog fram nagellack i flera färger, grundlack och topplack... (Satsar på att bli grym på nagelhantering, så jag kan slippa gå på lokal...) G tyckte att det verkade ytterst spännande och tyckte även att han skulle få en omgång av lacken. Så sagt och gjort finger- och tånaglar målades i röda och rosa toner. Därefter sprang han och satte på sig en klänning, hämtade sin Ariel-Barbie, tiggde till sig läppstift och förklarade att han nu är en flicka. Är det inte obehagligt att han fattat vad som gäller så säg?

Han har inte riktigt accepterat än att han bara är pojke. Han vill på något sätt vara både och. Så när vi idag pratade om detta förklarade G att när han fyller 6 år kommer han sluta vara flicka och bara vara pojke. Så kan inte säga annat än att det är skönt att veta när det händer. När han tar steget ut ur trans-garderoben... Tills dess njuter vi, för jag kommer verkligen sakna denna härliga tid!

1 kommentar:

  1. Vad gullig han är! Men visst är det trist att de inte kan få njuta av nagellack och pynt som en del av sin pojkighet! Men han är ju trygg i sig själv som vågar byta sida lite då och då :-).

    SvaraRadera