måndag 27 september 2010

Sprallig 4-åring

Tänk så har man varit morsa i FYRA år. Rätt grymt faktiskt! Den kära 4-åringen älskar att fylla år. Han kändes inte så laddad inför, men när han i morse låg i sängen och väntade på tårta och paket, var han helt klart laddad. Han pratade oavbrutet och kunde absolut inte ligga stil. När sedan tårta, sång och paket kom in genom dörren (Tack vare den goda fadern, finbesöket o O), sken han upp och blev alldeles till sig. S lyckades också smaka på tårtan och smeta ned hela halva sängen med den,innan vi upptäckte vad han höll på med...

G begav sig iväg till skolan med en stor dos muffins, som han skulle bjuda alla kompisar på och födelsdagsmössan på plats. Stolt och nöjd. Den goda modern (dvs jag...) hade bakat halva natten - kände att jag var tvungen att bevisa något. Så idag krävde jag beröm av alla som råkade passera mig, G och muffinsen. Bekräftelsenarkomanen i mig hade visst vaknat till liv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar