torsdag 14 oktober 2010

Andra bullar

Efter fått kloka återkopplingar på gårdagens inlägg om G och klänning, så blev det andra bullar idag. Ny plan helt enkelt. Inte känns det rätt att den som ev retas ska ändras. Visst är det den som retas som ska ändras på? Och visst ska man inte vara naiv och tro att man kan ändra på alla andra.
Men efter en lång diskussion i går med kära E, med stöd av kloka vänners kloka åsikter (Tack!! Ni vet vilka ni är...), så kom vi fram till att G får ha klänning i skolan om han vill. Han är ju inte så dum. Så om han blir retad och inte gillar det så kommer han ju inte ha klänning igen på sig. Det tror jag i alla fall. Jag tror inte att han kommer må dåligt av det. Nej han tycker om den uppmärksamhet han får när han har klänning på sig. Han vill synas. Och kanske lever han efter devisen att all uppmärksamhet är god uppmärksamhet... Jag hoppas det i alla fall. För inte vill jag skada min lilla goding.

2 kommentarer:

  1. Bra beslut tror jag! Kram.

    SvaraRadera
  2. Tack! Det hoppas jag med ... men lite orolig är man ju alltid. Svag morsa är vad man är... KRAM

    SvaraRadera