lördag 9 oktober 2010

Poolens yngsta simmare

O var så sugen på poolen idag att han hoppade i utan sin simväst!! Inte valde han den lilla, grunda poolen, nej han valde den stoora djupa poolen! Paniken spreds i min kropp när jag sprang mot honom. Det blev ett litet klädsim, för att rädda honom, men det visade sig vara onödigt. För han kunde simma. Ja inte simma som vanliga stora människor gör utan mer spring-simmandes, som hundar.

Överbeskyddande morsan (dessvärre jag) satte på honom västen och så badade vi. När hans lite mer våghalsade far kom och jag berättade vad som hänt. Hade ju ett behov av att bikta mig! Så tyckte han att han också ville se hur det såg ut, så han tog av honom västen och sen så simmade han på. Visst har han svalt en stor del av poolen och rapar numera klor! Men han var så stolt och fortfarande helt orädd. Så nu börjar problemen när lillbrosan lär sig saker före storebrorsan. Idag verkade inte G bry sig så mycket, men vi får väll se... Tror att jag tar och anmäler G till en intensiv simkurs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar