fredag 22 oktober 2010

Tågåmani

G o O är just nu helt besatta av tåg. Som tåg i Thomas och hans vänner. G har gillat dem från och till under mer än ett år. O har just blivit helt besatt. G fick en massa när han fyllde år. Efter det är det riktig tågmani här... Allt handlar om dessa tåg. De ska vara med överallt. Och helst ska dem ha alla. De bråkar om några särskilt fina tåg flera gånger per dag. Kanske ska jag ta bort dem?

Båda två vet vad de flesta av tågen heter. Själv ser jag knappt skillnad på dem. Ok jag är ju inte färgblind, så jag ser ju att det är skillnad på det gröna och blå tåget, men inte så mycket mer än det...

De svenska filmerna är så gnälliga att jag blir galen och ännu gnälligare. De engelska är bättre, men bara ok. Hur länge kommer det hålla i sig??

2 kommentarer:

  1. tågomaniker rekommenderas Gotlandståg i Dahlhem. LYCKA. sommarens bästa grej!
    kram/L - sugen på deras tomtetåg till jul...

    SvaraRadera
  2. Hej där!! Erik tog dit barnen i somras och lycka var det verkligen! Ta hand om er, kram

    SvaraRadera