torsdag 11 november 2010

Modell

Så har vi haft modellkarriärpremiär i familjen. S fick ett erbjudande han inte kunde säga nej till. Eller jag fick säga det, eftersom han inte är så bra på att prata än. Han var helt med på tåget. Hela tiden. Det gick faktiskt långt över förväntan. Han hängde med när bakgrunden justerades. Kläder åkte av. Leksaker kom och gick. Till slut blev jag så sugen, så jag hoppade på modelltåget. Men bara för ett litet tag! Visst är han fin?

En vän som snart är färdig mästerfotograf behövde en pytteliten modell. Där kom S in i bilden. Jag tyckte det var spännande att se hur hon jobbade och funderade. Hoppas på att med denna inblick i en fotografs vardag kunna leverera betydligt bättre kort framöver. Se och lär hoppas jag med andra ord funkar. I alla fall en gång. Det är väll inte för mycket att begära??

Fotograf: Frida Magnusson










1 kommentar:

  1. Vilken självklar modell! Världsklass på er båda två, no doubt.
    //Lena

    SvaraRadera