lördag 13 november 2010

Ovuxen??

Fredagskvällen spenderades med goda vänner, Cold cuts, Champagne, Stora köttbitar och en del röd vin. Där på restaurangen dyker en riktigt överförfriskad typ upp. Han har nog hållit på i många timmar. Att konsumera alkohol. Det ser ut så i alla fall. Han går lite ryckigt och förklarar vid flera tillfällen att han borde ta en taxi hem snart. Han blir dock kvar ett bra tag. Vi kan inte ta våra ögon från honom. Han fascinerar oss. En tanke slår mig. Kommer jag någonsin bli ovuxen igen. Just nu känns jag så kontrollerad. Inte skulle jag dricka för mycket.... Är det bara för att jag numera har tre små att ta hand om. Kommer jag bli ovuxen igen när de flyttar hemifrån? Jag hoppas nästan det. Vill inte vara vuxen och ha kontroll hela livet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar