lördag 13 november 2010

Odelad kärlek

Mina finska vänner tycker att vi svenskar har minst en skruv (& en rejäl en) lös när det kommer till IKEA. De kan inte fatta svenskens odelade kärlek till IKEA. Kan inte förstå att de inte förstår!!
  • Det Är Hemtrevligt - Ja, det är vad det är. Det ser ju precis ut som hemma hos mig eller någon av mina vänner.
  • Jag Känner Mig Smart - Jag fattar allt som står där. Kan skratta åt roliga produktnamn. Det är det många som inte gör. Inte här i Singapore i alla fall. Show off I like.
  • Mat Mat Mat - Tror att vi handlar typ en tredjedel av all vår mat här. I alla fall av maten som räknas, som kakor, saft, godis och bullar. Idag blev det också en halv platta julmust.
  • Fikat - Har ju allt. Prinsesstårta, dajmårta, lussekatt (om än stenhård) och dammsugare.
Som ni förstår så vågade jag mig ut trots blodiga ögon. Tog på mig solglasögon för att inte skrämma någon. Att åka till IKEA är ett sätt att minska på hemlängtan... Det är de som inte finnarna fattar. De längtar hem även efter en tur till IKEA. Antagligen för att det inte finns någon leverlåda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar