söndag 14 november 2010

Blöt Brunch

Singapore tror jag är champagnebrunchensnäste. Champagnebrunch är rätt och slätt en helt vanlig brunch fast i stället för att dricka kaffe eller jos, så får du ta del av "free flow of Champagne". Du dricker så länge du orkar. Idag var det vår tur. Vår tur att få lite flärd i livet. Ljuvligt!

Tanken var god. Utanför restaurangen fanns en hoppborg, gungor och någon rutschkana. Barne hade sysselsättning, medan vi skulle hinka champagne. Men efter tio minuter kom dagens rejäla åskoväder. G ville helst göra regndans och försvann ut i ovädret. När han återvände var han inte helt oväntat blöt överallt. Vårt bord stod plötsligt i en vattenpöl och vi blev förpassade in i ett kuddhörn till alla barns stora glädje. Inte min. Jag blev nervös och stressad av att det klättrade och pillade på allt. Typiskt mig att vara så tråkig. Inget roligt får de stackars barnen göra.

Vi fick i alla fall i oss en hel del champagne (fast det var den italienska billigare varianten...), en massa mat och han prata lite grann med kompisarna våra som vi var där med. Inte överdrivet mycket. Det finns så att säga mer att prata om. Kan faktiskt tänka mig att göra om detta. Men utan regn blir det ännu bättre...


2 kommentarer: