måndag 1 november 2010

Solid??

I ungefär två veckors tid har kloka mammor i min närhet frågat mig om S ska börja med "solid" snart. Jag har inte fattat överhuvudtaget vad de har pratat om, men jag har så klart jamsat med. Sagt inte än, men vi får väll se... Vill ju verkligen inte verka som jag inte har koll. Är ju trots allt trebarnsmor!! Men så vågade jag fråga en kär polare, vilken "solid" började du med? Och då när hon började berätta trillade poletten ned - solid som i fastföda och inte som i något märke på gröt, risröra el vad som jag nu lyckades fantisera ihop det till!

Så nu har S fått i sig lite solid. Började med hemgjord majspuré. Först kokades de organiska majskolvarna, sen mixades den och kördes genom silar. Tro inte att det var jag som gjorde den, men den gjordes i vårt hem. Pärlan räddade mig igen. S åt med stor aptit och njöt.

Sen kände jag mig dock tvungen att visa att jag också kunde göra lite nytta i köket. Så G o O fick baka lingonbröd. Gjorde 20 små frallebullar med hjälp av IKEAs brödmix (inte så äppelkäckt, men snart så kan jag nog också göra från grunde...). De njöt och kunde inte gå och lägga sig innan de var svala nog att äta.

2 kommentarer:

  1. Sötnos !!! En matglad liten prins :)Puss Trosakompisarna

    SvaraRadera
  2. Precis som sin storebror..;) Puss på er! C

    SvaraRadera