tisdag 2 november 2010

Professionell hjälp

Nu har jag äntligen fått professionell hjälp. Hjälp att besegra min tafatthet i basängen. Kanske ska även jag kunna crawla innan 40! Har haft den första simlektionen i raden av många, tillsammans med min triathlon kompis. Fick börja med att koka kaffe. När vi visade att vi kunde det, kunde vi gå vidare. Då fick vi sparka och sparka och försöka vara avslappnade. Där uppstpd problem. Det är nämligen inget jag har särskilt lätt för att vara. Nej fort är mer min grej. Tydligen går det fortare om man är avslappnad. Vet inte om jag tro på det...

Hur som helst kommer jag fortfarande ingenstans. Kan fortfarande räkna mosaikbitarna i botten. Kanske har han rätt vår käre tränare att om jag slappnar av och tar kontroll över kroppen, så ska saken bli biff. Tror att jag behöver öva hur mycket som helst. Trist för det gillar jag inte. Men ska jag bli bra, så verkar det dessvärre som övning är ett måste!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar