måndag 15 november 2010

Yacki, Jacki?

Vi har varit lite små risiga under halva hösten. Så idag var det dags för oss att ta sig till läkaren och kolla vad som inte är ok. Det är jag o O som inte varit i toppform. Efter lite funderande och grubblande blev domen - mykoplasma. Vi gick där ifrån med antibiotika. En liten svag dos som skulle döda den lilla rackaren. Jag svalde mina tabletter som man ska göra. Och O som den 2-åring han är, vägrade sin. Hällde den i hans välling. Tyckte att jag var sjukt smart. Men jag genomskådades. Yacki (eller är det "jacki"??) är det enda han säger och så slänger han flaskan i backen. Försökte ge honom den vid flera tillfällen, men utan framgång. Jag känner inte att den luktar medicin. Sjukt att han gör det. Vass liten näsa har han allt. Nu får jag ta en ny dos och blanda med äppeljuice. Förhoppningsvis känner han inte smaken igen. Då har jag ett problem. Har absolut inte tillräckligt m medicin för att han ska rata en dos till. Kan bara hoppas att det funkar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar