tisdag 21 december 2010

Jaha...mmm...

Ibland händer det. Jag vet inte vad jag ska blogga om. Idag är en sådan dag. Kan liksom inte välja.
Ska jag blogga om att lussekatterna blev ljusljusgula i år med, trots stora mängder gurkmeja (& lite saffran ...)? Fattar inte vad det är för fel på saffranen här. Eller är det så att den svenska är prepparerad med gul karamellfärg?

Eller ska jag blogga om att jag kände mig naken vid poolen? Jag hade min tankini på mig, men kände mig naken. Anledning, ett gäng muslimska kvinnor och barn hade barnkalas alldeles bredvid. Kvinnorna badade absolut inte. De satt påklädda med slöja vid poolkanten. En kvinna hade t o m en heltäckande burka. Det är ingen vanlig syn i Singapore. Min tankini kände genomskinlig. Jag ville gå hem. Kände mig obekväm. Men barnen vägrade.

Eller kanske blogga om packningen min? Har börjat packa några saker. Längst tid tog det att välja vilken bok jag ska läsa. Valet föll på Tanamera, en tantsnuskbok om Singapore på 30-talet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar