måndag 20 december 2010

Stackars spädisar

Det tog ett tag för mig att fatta att i det här landet tävlar man i det mesta. Och det gäller även barn. Små söta späda bebisar ska också tävla. Jag har sett hur de tränat sina bebisar i simning. Även pyttesmå saker har tränats. Men jag var naiv att tro att det stannade vid träning. Så lite förvånad blev jag allt när resultatet från helgens tävling presenterades utanför denna märkliga simskola, där barnen har någon form av nackbadring.

Glad att det inte är jag som behöver simma. Måste gör hur ont som helst att liksom hänga i nacken. Men det kan å andra sidan vara ett sätt för bebisarna att få en nacke. Undrar nu om S kommer lida av att han varken går på babysim eller nackbadringssim. Han som får ju utslag bara av att se poolvatten kommer ligga SÅ mycket efter sina singaporanska jämnåriga kompisar. Men de kommer ju å andra sidan kunna räkna till tio på fyra språk när han tar sitt första språk. Så är det här... alla är grymma!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar