torsdag 9 december 2010

Kunde inte låta bli...

Under de vakenstunder som natten bjudit på har jag funderat. Funderat på om jag ändå inte skulle ta och baka dem där äckliga kakorna. Kanske finns det ändå ett bättre recept. Och om all sanning ska fram, så skulle jag skämmas så inför pärlan, eftersom hon inhandlat alla ingredienser. Hon fick kämpa. Inte minst för att få tag i njurtalget. Så idag har jag lagat dem.

Förmiddagen gick åt till fruktkoket. Sköt från höften och tog beslut om att ta bort talget och addera spriten istället. Fick göra något liknande med pajskalet. Men kakorna är nu gjorda och jag är både nöjd och stolt, trots att de blev lite brända. I morgon får vi se vad de som ska äta dem tycker. Men nästa år lovar jag mig själv att endast fokusera på drycken. Den enkla goda drycken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar