lördag 11 december 2010

Sex månader

Just så gammal är min allra minsta lilla kille. Galet vad tiden går fort. Lovade mig själv att njuta av den här perioden, spädisperioden. Alla säger ju att man ska göra det, så jag lyssnade helt enkelt på alla dessa kloka människor. Och jag har försökt. Och jag tycker att jag har lyckats. I alla fall ganska så bra.

Jag har sovit middag en massa gånger med S. Det är typ det bästa jag vet. Nästbäst är att ligga i sängen och läsa bok med honom. Eftersom steg två 99 av 100 gånger naturligtvis blir att jag sover. Oftast luktar han gott. Ibland riktigt illa. Storebrosorna är oftast glada för honom. Ibland är han lite i vägen, men det löser sig oftast. Summan av kardemumman - vi har det bra! Men inte så bra att jag är sugen på en nr FYRA. Nej just nu blir jag inte det minsta sugen när jag ser en gravidkvinna. Det nästan smärtar i kroppen. Men bara nästan.

1 kommentar: