tisdag 14 december 2010

Ska det vara så???

Har genomlidigt min typ femte simlektion. Det är fortfarande svårt. Och riktigt j-kla jobbigt. Känns inte som jag blir nå bättre, vilket gör mig riktigt frustrerad. Vill ju vara typ lika bra som Fröken Ahlsammar nu. Tålamod är inte alls min grej. Nej nu är ändå redan lite försent. Igår vore faktiskt bättre.

När jag uppgivet påtalar detta för min tränare, svarar han på ett oförstående och samtidigt äppelkäckt sätt, "Men hur mycket tränare du då?". Min spontana reaktion är att det ska han skita i. Kan inte med att erkänna att jag inte har tränat det minsta. Så jag ljuger lite. Säger att jag simmat ett per gånger mellan varje lektion. Då klappar han mig på axeln och säger att snart kommer jag få resultat. Snart!?! Känner mig lurad. Hade inte alls planerat in att jag skulle behöva träna. Måste finnas en utväg.

Nej, shoppa baddräkt, nya simglasögon o simfötter, måste vara vägen till framgång. Kan inte vara träning. Jag hoppas. Jag ber. Det kan inte vara träning.

2 kommentarer:

  1. Nej, det måste vara något annat. Tror stenhårt på nya prylar och kanske en näsklämma :)

    Kram din simkompis

    SvaraRadera
  2. Tror du vi måste köpa klämman? Då slipper vi i alla fall öva.. KRAM på sig

    SvaraRadera