onsdag 15 december 2010

Död el kanske bara Halvdöd

Vet inte vad jag hade tänkt mig. Men inte var det detta i alla fall. Troligtvis är jag rätt rejält världsfrånvänd eller korkad. Naiv, kanske är grejen! Oavsett så är den nyinköpta granen inte så fräsch. Har jag tur så är den bara halvdöd. Men med tanke på mängden barr som finns i bilen och i hissen, tror jag att den är DÖD.

Varför har jag då gott och köpt en gran som är tre äpplenhög för en förmögenhet?? Jo, min kära lilla stora son G, har nämligen gjort klart för oss att en gran måste man ha. Annars blir det liksom inte jul och tomten kan inte komma.

Så det var bara till att gå och inhandla en. Valde mellan IKEA och den lokala trädgårdshandlaren. Valde den lokala trädgårdshandlaren och där någonstans tror jag att det gick fel. Hur ska de veta hur man handskas med en gran?? Har jag tur har granen några barr kvar när vi om en vecka lämnar för Australien.

Nästa problem är att vi inte har mycket att hänga i granen. Ingen toppstjärna, ingen belysning, inget glitter... Just nu får adventsstjärnan och en ängel agera toppstjärna... Tur att barnen gjort en massa i skolan. Vi får väll snickra ihop lite grejer här hemma om den känns för tom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar