måndag 3 januari 2011

Att inte vara ensam

Kan inte säga annat än att jag bli lycklig när jag läser att smarta och framgångsrika personer inte heller har koll på hur man använder ord. Jag är som många vet lite lätt förvirrad och blandar ihop ord hejvillt! Ofta får jag skapa nya ord för att jag inte kommer på det riktiga. Men så här förvirrad hoppas jag inte är jag blir... verkligen inte!!

Sitter och läser ikapp lite nyheter på nätet och fastnade för rubiken "Årets citat i näringslivet". Att den skulle bjuda på årets längsta garv trodde jag inte. Men så var det. Tydligen har fd justitieministern i Frankrike (dessvärre en kvinna...) och numera EU-parlamentariker sagt - "Att med så lite oralsex i landet borde investerarna inte förvänta sig så mycket avkastning".

Hon har tydligen blandat ihop orden inflation och oralsex. Det är ju lätt hänt... eller inte?? Börjar just undra vad hon tänkte på när hon sa detta... kanske senaste ministermötet med Mr President... fy på mig... inte fina tankar... fast ganska så underhållande.

3 kommentarer:

  1. Ha ha ha! Nej nu måste aktiviteten i Frankrike minsann öka för att det ska bli någon avkastning 2011. Kram, Lena

    SvaraRadera
  2. De har lite att jobba på! Nästan lite sur att jag bor i La France!! Det känns som om det är där det händer... KRAM

    SvaraRadera
  3. En liten men ack så viktig fråga: när flyttar ni hem? Blir det före eller efter sommaren?

    Puss Jenny

    SvaraRadera