tisdag 4 januari 2011

Rond tolv

Kanske inte riktigt så många gånger har vi fått nya och mindre bra besked från Gs skola. Men många är det och trött är jag på dem. Idag kom nästa besked. Terminen kommer inte börja som tidigare utlovats den 10 januari utan tidigast den 24 januari. Inte en mening om att de beklagar detta. Bara att vi kommer bli klara med de nya lokalerna ungefär då. Jag blir så klart sur och kinkig. Undrar just om stackars G kommer överleva två veckor till med sin mor. Eller om hans mor kommer överleva.

Antar att det är dags att ta tag i det här. Kanske t o m börja leta efter ny skola. Hade jag varit smart (!!??!!), Hade jag gjort det för ett år sedan... Men nu litar jag inte på dem. De har inga fördelar. Inte för mig i alla fall. För G finns det så klart massor... typ att han älskar sin fröken, de andra barnen och inte vill gå i någon annan skola...

Men först måste jag nog ta mig ett glas stärkande. Kanske vin, kanske något tom något starkare. Vill ju inte vara surbitchen nr 1 när maken kommer hem... Det där lät bättre och coolare än vad jag är ... det blir lite klassisk hetsätning istället. Typ kakor, nötter och lite godis... inte för att jag kommer må bättre ... utan mest för att jag MÅSTE!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar