söndag 16 januari 2011

Det feta minuset

Hela den här bloggen går ju ut på att ni hemma i Sverige ska bli avundsjuka på mig och min familj. Jag håller helt enkelt på med ett sorts "bloggbrag". Men om sanningen ska fram så är det inte så kul varje dag. Att braga alltså. Eller att bo här.

Idag längtar jag hem. Hem till kalla Sverige. Skulle även längta hem till ett slaskigt och fuktigt Sverige. Hem till alla goa härliga nära och kära som finns där i slasket eller kylan, eller vad det nu är. Saknar särskilt att sätta mig vid ett köksbord hemma hos någon som jag håller kär. Få en kopp kaffe, lite fikabröd och sen snacka lite skit. Det är najz!

Nej bor man här så är det med Skype den sociala kontakten hålls. Då kan man snacka skit länge utan att bli rånad. Det gillar jag. Därför har jag hållit på med det i helgen. Massor. Det känns lite bättre, men inte bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar