måndag 17 januari 2011

Vinterkänsla

Undrar just om jag håller på och blir sjuk. Eller om det faktiskt är så att det är kallt. Ja här i Singapore. Kallt. Det är nämligen bara 25,1 grader och klockan är kvart i tio. Efter att ha badat med barnen. Som vägrade att gå upp. Frös jag så mycket att jag var tvungen att stänga av alla aircons och sätta på mig min flygplanströja, dvs den enda långärmade tröjan jag har här - munktröjan. Efter att ha haft den på mig i många timmar och fått i mig många koppar te är jag nu varm. Fick mig en härlig känsla av vinter. På ett lagom sätt. Tror att maken får en mycket smärtsammare invaggning, då han nu sitter på planet till Korea. Där är det - 15 grader. Det är kallt.

2 kommentarer:

  1. Shit! Har han några vinterkläder?

    SvaraRadera
  2. En munktröja. Ett par vantar. En mössa. En rock. M a o vinterkläder för en britt. Inte för en svensk. Han satsar nu att åka bil dörr till dörr. Kram

    SvaraRadera